MGA carrosserierestauratie

MGA Carrosserierestauratie

Alvorens de carrosserie van het chassis te tillen, dient u ervoor te zorgen dat er voldoende verbanden zijn aangebracht om bijvoorbeeld de deurpartijen te verstevigen, anders buigt de carrosserie door.

Vervolgens dient u de basiscarrosserie te ontdoen van zijn oude laklagen en eventuele plamuurresten, zodat u een goed beeld krijgt van de status van de basiscarrosserie.

De losse delen zoals de spatschermen, de deuren, de motorkap en het kofferdeksel ondergaan hetzelfde proces van blank maken tot op het metaal.

Vervolgens worden alle plaatwerkreparaties uitgevoerd en worden de losse delen pas gemaakt op de basiscarrosserie, een specialistisch deel van restauratie.

Wanneer alle delen goed zijn voorbewerkt kan het proces van het bijwerken van de kleine onvolkomenheden, beginnen, , kan de carrosserie op het chassis worden gepast en ook de deuren, de motorkap en het kofferdeksel worden geplaatst

Vervolgens werkt u waar nodig de passingen weer bij. Let op: alle deuren, het kofferdeksel en de motorkap eerst passen voordat u verder gaat.

Een goede body-fit bepaalt uiteindelijke de kwaliteit van uw MGA.

Eventueel de passingen weer bijwerken, alle deuren, kofferdeksel en motorkap eerst passen voordat u verder gaat.

MGA carrosserierestauratie

Een goede body-fit bepaalt uiteindelijke de kwaliteit van uw MG A.

Hiena demonteert u het geheel weer en begint u met de voorbereidingen om het geheel in de spuitplamuur te zetten.

Na verschillende behandelingen met de hiervoor geschikte materialen kunnen de voorbereidingen voor het aflakken beginnen en krijgt de MGA weer zijn kleur.

Het verdient de voorkeur eerst de binnenkant van de carrosserie te lakken en het daarna op het chassis te plaatsen, zodat u geen beschadigingen krijgt bij het monteren van de carrosserie op het chassis en bij het aansluiten van de componenten.

Hierna kan de buitenkant worden voorbereid en afgelakt waarna de deuren, de motorkap en het kofferdeksel kunnen worden gemonteerd en afgehangen; een serieuze klus die wat geduld vraagt.

Nu nog de voorruitpartij, de bumpers en rozetten en eventueel het kofferrek en de mistlampen of verstralers, maar zeker de nummerplaten aanbrengen en de auto aanmelden bij uw verzekeringsmaatschappij want opde volgende MGATO toerrit wordt u verwacht!

Uiteraard heeft u de MGA werkplaats-, restauratie- en onderdelenboeken bij de hand.

En anders helpen de gespecialiseerde oldtimer-klassieker vakgarages u graag met uw restauratie.