Tulpenrallye 2016
Tulpenrallye proloog
De 63e Tulpenrallye komt snel dichterbij. Gisteren is bij Athlon in Almere de Tulpenrallye Proloog gehouden. Ruim 190 van de 235 deelnemende equipes hebben hier de auto laten keuren en de documentencontrole afgehandeld. Eerder op de dag namen meer dan 40 equipes deel aan de Tulpenrallye training.
Er waren ruim 1000 toeschouwers aanwezig. Het mooie weer zorgde voor een prima sfeer tijdens het evenement dat dor Athlon op een geweldige manier was georganiseerd.
Op de foto Frits Wester en Roelof Hemmen die namens het Linda Foundation RTL Nederland Rallyteam voor de 5e maal aan de Tulpenrallye deelnemen. Tijdens dit jubileum rijden zij voor de Linda Foundation.
Equipe 43, MG C GT, 1969
Zaterdag 30 april 2016
- Bestuurder: Frans de Zoete, Bijrijder: Marius Hoogendam, MGATO lidnr.: 1108
- Startnummer: 43, Categorie: expert
- Team De Zoete / Hoogendam is goed aangekomen in Italië.
MG C GT doet het prima. Zijn in de Ardennen sneeuw tegen komen en ook verse sneeuw op de Sant Bernhard.
Morgen documenten controle en proefrijden in de bergen. Wordt weer een bijzondere week. Ons motto is ” de glimmende kant boven”.
Sent from my iPhone, Marius Hoogendam
Equipe 43, MG C GT, 1969
Zondag 1 mei 2016
Voor de lezers onderstaande foto van de glimmende kant van de MG. Sneeuw grens hier in Montjovet ligt laag. Vannacht verse sneeuw gevallen. Kan een uitdaging worden voor de deelnemers en de organisatie.
Start is morgen. Wij hebben ons vandaag serieus afgevraagd of wij ons nu wel voor de juiste rallye ingeschreven hebben. De rallye de monte carlo is toch niet in mei? Via de burgemeester is er in ieder geval een sneeuwploeg geregeld.
Morgen starten win om 08.11 uur vanuit St Vincent.
Maandag 2 mei
Lange dag; op om 05.45 uur en weer binnen in hotel om 21.30 uur. Moeilijke dag met Italiaanse kaarten die niet veel hielpen. Deel van de route niet te berijden wegens te veel sneeuw. Een dagje MG C GT rijden staat gelijk aan een weekje basic fit. Is wel korter maar ook duurder. Sprokkelen her en der wat strafpunten.
Einde dag 5 rondes gereden op het circuit van Monza. Weer een ervaring rijker. Vandaag aantal pechgevallen gezien maar meeste rijden weer. MG C GT doet het prima/ zijn alleen een oranje glaasje van de richtingaanwijzer achter kwijt. Route erg stijl en op een bepaald moment hadden wij geen remmen meer wegens fading. Morgen weer een dag. Onderstaand nog een foto voor de latinisten onder ons.
Sent from my iPhone, Marius Hoogendam
Equipe 43, MG C GT, 1969
Dinsdag 3 mei
Na vertrek uit Italie via Zwitserland, Liechtenstein nu in Oostenrijk. Bij de lunch leuke proef op een kart circuit. Het weer in de ochtend was zodanig dat de korte broek uit de tas kon. Mogelijk iets te optimistisch…. Sneeuw en mist en een afgesloten pas. Gelukkig hebben wij de Latijnse spreuk in ere gehouden die staat op de Mini Cooper van een andere deelnemer “niet harder rijden dan je beschermengel kan vliegen”. Morgen weer een dag.
Morgen zijn wij laat daar er een avondtraject is. Wordt weer een uitdaging daar de verlichting wat matig is. Blog zal dus laat zijn.
Woensdag 4 mei
De blog van vandaag komt dus morgen. Zijn nu binnen in ons hotel 00.12 uur. Leuke dag van Oostenrijk via Zwitserland, Duitsland zijn wij nu in Frankrijk aangekomen. Hebben nu net het avondtraject achter de rug in de Vogezen. Erg donker en soms is de weg moeilijk te zien. Zeer korte trajecten van soms 6 minuten. De lezer mag zelf invullen wat dat betekent.
De Oostenrijkers waren niet onverdeeld blij met onze passage cq erg gesteld op hun mittagsruhe…. Schrijf maar niet op wat dat voor effect had. Hiernaast hadden veel deelnemers nog een andere ervaring met de lokale autoriteiten, zie onderstaande link; Tientallen oldtimers in één klap op de bon geslingerd !!! Vandaag mogen wij iets later starten.
Sent from my iPhone, Marius Hoogendam
Equipe 43, MG C GT, 1969
Donderdag 5 mei
Vandaag vanuit Frankrijk via Duitsland aangekomen Luxemburg . Mooie route met heel veel controles. Deel van de route was een “blinde lijn” hetgeen betekent dat er op de kaart alleen een zwarte lijn staat op een wit vel.
Aardige uitdaging.
Laatste proef was heel apart daar de navigator moest uitstappen en de chauffeur alleen de regularity proef tussen de wijnvelden moest rijden. Morgen weer erg vroeg starten. Bijgaand nog een foto van de hele club bij de start deze ochtend.
Vrijdag 6 mei, 05.30 uur
Vandaag weer vroege start. Startvolgorde is omgekeerd op basis naam chauffeur. Met de Z van de Zoete starten wij als een van de eersten.
Nadeel is wel dat de wekker staat op 05.30 uur. Op naar Vaals. Benieuwd wat Luxemburg en België gaat brengen!?
Sent from my iPhone, Marius Hoogendam
Equipe 43, MG C GT, 1969
Zaterdag 7 mei, 08.00 uur
Vandaag een bijzondere dag. Van Frankrijk via Luxemburg, Duitsland en België naar Nederland. Helaas deed de MGC zijn bijnaam als “mobiele waterkoker” eer aan. Gelukkig zit Evans in het koelsysteem dus hebben wij de finish in Vaals weten te halen met verwarming en al aan. Bijzonder moeilijke en lange dag. Eerste deel van 6 uur continue rijden zonder pauze. Vooral de middag was exceptioneel moeilijk. Correcte kaarten van België bestaan niet maar deze waren bijna nutteloos. Raakten daardoor ook bijna buiten de tijd (30 minuten maximaal te laat melden bij een TC). Bijna alle deelnemers hebben talloze controles gemist.
Sent from my iPhone, Marius Hoogendam
Feestelijke afsluiting van de Tulpenrallye 2016, het team Frans de Zoete en Marius Hoogendam, MGATO lidnr.: 1108 in een MG B GT met startnummer: 43 in de categorie expert eindigde als 40ste in een deelnemersveld van 55 equipes.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Gefeliciteerd en bedankt voor het bijhouden en het delen van jullie ervaringen, tot de volgende keer!! MGATO bestuur
Voor meer foto’s van de Tulpenrallye 2016 kijk eens op de volgende link;
http://www.tulpenrallye.nl/foto/fotoverslag-2016/