MG Magnette ZB en ZB-V
Tot juli 1956 zijn er slechts kleine details veranderd aan de Magnette ZA; voornamelijk wijzigingen aan de motor die met een verhoging van de compressieverhouding van 7.15:1 naar 8.3:1, in combinatie met grotere H4 dubbele SU carburateurs engemodificeerde inlaat- en uitlaatkleppen meer vermogen levert, namelijk 68 PK.
In September 1957 werd de Magnette ZB geïntroduceerd. Deze onderscheidde zich van zijn voorganger door kleine wijzigingen in onder andere de chromen lijstdelen op de flanken van de carrosserie.
Verder wordt de Magnette ZB evenals de Magnette ZA geleverd met de kleine achterruit en in één carrosseriekleur.
Voor een extra £25 kan de potentiële koper kiezen voor het Varitone-model, de MG Magnette ZB-V.
Informatie (deels) overgenomen van magnette.org
MG Magnette ZB-V
Deze uitvoering biedt een grotere achterruit in combinatie met een twee-kleurenschema voor de carrosserie alsmede langere chromen sierlijsten langs de flanken om de kleurcombinatie te accentueren.
Er bestaan echter ook nog enkele modellen in één kleur maar verder uitgevoerd in de Varitone specificatie.
Voor een optieprijs van £50 kon de klant ook een automatische versnellingsbak gemonteerd krijgen.
De eerste paar automatisch geschakelde Magnette’s functioneerden echter niet goed en werden in 1958 door de fabriek teruggeroepen voor een modificatie.
De gebruikte “Manumatic koppeling” op deze uitvoeringen was nooit populair en vanaf oktober 1958 ook niet langer beschikbaar.