Het restaureren van het MGA chassis
Uiteraard zal de te restaureren MGA geheel gedemonteerd moeten worden waarbij het aan te bevelen is om meteen alle onderdelen te categoriseren aan de hand van het onderdelenboek.
Zo krijgt u een goed beeld van de ontbrekende, te restaureren en de te vervangen onderdelen. Goed voor uw restauratiewerkschema, maar zeker zo goed voor uw financiële planning.
Vervolgens zal er een vakkundig oog op een vlakbank moeten kijken of het chassis recht is en er geen reparaties moeten worden verricht, alvorens het chassis te laten zandstralen.
Let goed op de accuframes en dwarsverbanden. die kunnen meestal best wel wat extra aandacht gebruiken.
Hierna kunt u kiezen uit het grondlakken en aflakken met chassislak of het chassis laten poedercoaten.
De technici binnen de MGATO
kunnen u over de verschillende methodes adviseren. Kies voor de optie die u zelf het beste lijkt na de diverse meningen met hun voor- en nadelen te hebben vernomen.
Nu kunt u beginnen met het restaureren en monteren van de wielophangingen, achteras, verenpakketten, stuurhuis en natuurlijk niet te vergeten de drive line, bestaande uit de motor, versnellingsbak, aandrijfas en cardan.
Als het chassis klaar is vindt het huwelijk plaats tussen het chassis en de carrosserie.
Let goed op dat u de goede pakkingen gebruikt tussen de carrosserie en het chassis, want u kunt er later niet meer bij komen.
Raadpleeg voor verdere details de MGA restauratieboeken of ga naar één van de in oldtimers en klassiekers gespecialiseerde vakgarages.