Het contrast tussen paddock 2 waar Louwman met veel bling aanwezig was, en paddock 1 waar de echte raceteams stonden was dan ook groot. Maar eerlijk gezegd loop ik ook graag rond tussen al die super professioneel georganiseerde raceteams met grote opleggers waar een complete garage in zit en waar aan het eind van de dag alle auto’s in verdwijnen.
Maar niet alleen het circuit was in Engelse sferen. Ook het dorp Zandvoort was all British. Dat kreeg nog extra cachet doordat in de middag tientallen auto’s zich verzamelden voor een korte rondrit door het dorp. Een ritje waar ook veel MG-A’s aan deelnamen.
De MGATO stond samen met de MG car club in een pitsbox. De leden van beide clubs mochten aan het einde van de zondag 20 minuten vrij rijden. Na een uitgebreide briefing deden de deelnemers hun helm op en gingen de baan op.
Al met al een zeer geslaagde dag. Dank aan oud voorzitter Frans Dessing en de huidige voorzitter Han Volkers die vroeg uit de veren zijn gegaan om de clubaanhanger naar het circuit te brengen en de pitbox in te richten met de bekende picknicktafel en de eerste koffie te zetten voor de dorstige clubleden.